SERMI
System dostępu do informacji dotyczących napraw i konserwacji pojazdów silnikowych związanych z bezpieczeństwem
Inspekcja SERMI - dostęp do danych dotyczących bezpieczeństwa pojazdów silnikowych.
Dostęp do specyfikacji producenta jest kluczowy dla zapewnienia wysokiej jakości usług na konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym. Dzięki certyfikatowi SERMI podmioty uzyskają dostęp do informacji związanych z bezpieczeństwem w zakresie napraw i konserwacji pojazdów.
Do czego potrzebny jest certyfikat SERMI?
Indywidualni właściciele aut polegają na fabrycznie zainstalowanych systemach bezpieczeństwa, aby zapobiec kradzieży swoich samochodów. Producenci wykorzystują te systemy do śledzenia pojazdów w celu ich odzyskania oraz zapewnienia, że zespoły naprawcze są odpowiednio przeszkolone w obsłudze systemów zarządzania bezpieczeństwem, składania zleceń naprawczych oraz przeprowadzaniu walidacji VIN i weryfikacji klientów.
Wszystkie warsztaty, osoby zajmujące się naprawami aut, niezależni operatorzy (IO) i zdalni dostawcy usług (RSS) wykonujący naprawy i konserwację pojazdów muszą uzyskać certyfikat SERMI, aby mieć dostęp do konkretnych informacji producenta oryginalnego wyposażenia (OEM).
Schemat inspekcji SERMI
SERMI zostało utworzone przez stowarzyszenie zrzeszające producentów OEM i stowarzyszenie warsztatów samochodowych. Jest to uznany przez Europejską Współpracę na rzecz Akredytacji (EA) program, który umożliwia wykwalifikowanym partnerom działającym na europejskim rynku części zamiennych do samochodów osobowych otrzymywanie poufnych informacji dotyczących napraw i konserwacji OEM.
Proces inspekcji SERMI z DEKRA
DEKRA Certification sp. z o. o. została akredytowana przez Polskie Centrum Akredytacji w zakresie inspekcji SERMI i jako pierwsza jednostka w Polsce, uzyskała status Jednostki Oceny Zgodności (CAB) zgodnie z normą ISO 17020 i wymaganiami funkcjonalnymi dla certyfikacji SERMI.
- DEKRA zapewni zatwierdzenie firmy.
- Eksperci DEKRA dostarczą odpowiednią dokumentację do TC.
- DEKRA zapewni autoryzację pracownikom IO i RSS.
- DEKRA wyda certyfikaty SERMI.
Etapy procesu inspekcji SERMI:
1. Niezależny operator, warsztat samochodowy lub zdalny dostawca usług (RSS) kontaktuje się z CAB w celu uzyskania certyfikatu SERMI.
2. Po podpisaniu umowy, CAB zwraca się z prośbą o udostępnienie listy potrzebnych dokumentów, które klient przesyła w dedykowanej aplikacji.
3. CAB sprawdza i weryfikuje całą dokumentację, zgłaszając ewentualne prośby o brakujące lub przeterminowane dokumenty.
4. Po weryfikacji CAB wydaje certyfikat SERMI, który jest ważny przez 60 miesięcy.
5. IO i RSS otrzymują dostęp do pojazdów.
6. CAB przeprowadza anonimową inspekcję (w ciągu 5 lat) w celu zatwierdzenia całej dokumentacji i procesu.
Porozmawiaj z ekspertem o SERMI!